• 6974910050
  • george.floras@floras.gr
  • Κοκκινάκη 13 Κηφισιά

ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΦΛΩΡΑ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ

Ως στόχος του σχεδίου ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ είναι 1.000.000 κάτοικοι της Αττικής και άλλων μεγάλων αστικών περιοχών να μετακινηθούν στην Επαρχία σε διάστημα 20 ετών. Η επίτευξη ενός τέτοιου στόχου θα επαναφέρει, σε κάποιο βαθμό, την ισορροπία ανάμεσα στον αριθμό των κατοίκων στα αστικά κέντρα και εκτός αυτών, με πολλαπλά θετικά αποτελέσματα για την ελληνική κοινωνία και την ελληνική οικονομία. Επιπλέον θα ενισχύσει σημαντικά τον πόλεμο κατά της υπογεννητικότητας.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΚΤΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ

Όποιος θέλει να ζήσει εκτός των μεγάλων Αστικών κέντρων έχει ανάγκη από συγκεκριμένα πράγματα. Ευκαιρίες εργασίας (είτε ως εργαζόμενος είτε ως επιχειρηματίας/ελεύθερος επαγγελματίας), παροχές υγείας υψηλού επιπέδου, παροχή εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου για τα παιδιά κάθε ηλικίας, εύκολη πρόσβαση στα αστικά κέντρα, υποδομές, δυνατότητες διασκέδασης και άλλα. Συνεπώς στο σχέδιο ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ θα πρέπει να εξετάσουμε τι είναι αυτά που πρέπει να γίνουν από την ελληνική Πολιτεία ώστε να εξασφαλίσει τα βασικά απαιτούμενα σε μεγάλο αριθμό πληθυσμό ώστε να φύγει από τα αστικά κέντρα και να ζήσει και να ευημερήσει στην επαρχία.

Η ΖΩΗ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ

Ακριβώς λόγω της εγκατάλειψης της επαρχίας πολύς κόσμος τις τελευταίες δεκαετίες αναγκάστηκε να μετακινηθεί στα αστικά κέντρα είτε για να βρει εργασία, είτε για να εξασφαλίσει στην οικογένειά του τα απαραίτητα σε επίπεδο περίθαλψης, εκπαίδευσης, κοινωνικής δικτύωσης κλπ. Σήμερα η ζωή σε πολλά αστικά κέντρα είναι αφόρητη, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την ζωή στην περιοχή της Αττικής.

Σε επίπεδο εργασίας ο ανταγωνισμός είναι εξαιρετικά σκληρός και υπάρχει υψηλή ανεργία στους νέους αλλά και στους ανθρώπους μέσης ηλικίας. Το κόστος διαβίωσης είναι εξαιρετικά μεγάλο, ειδικά αν το συγκρίνουμε με το κόστος διαβίωσης στην επαρχία. Μεγάλο μέρος του πληθυσμού εργάζεται απλά και μόνο για να ζει, χωρίς να κερδίζει κάτι καλύτερο στη ζωή του (μηδενική αποταμίευση). Τα ενοίκια είναι πολύ υψηλά, το κόστος διατροφής και διαβίωσης πάρα πολύ υψηλό, οι καθημερινές αποστάσεις μεγάλες, οι αμοιβές της εργασίας ιδιαίτερα χαμηλές. Η εκπαίδευση και η περίθαλψη παρέχεται ικανοποιητικά στην πλειοψηφία των κατοίκων των αστικών κέντρων. Το περιβάλλον είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο από την κίνηση των αυτοκινήτων, από την έλλειψη πρασίνου, από την ύπαρξη πολλών βιομηχανιών μέσα στα αστικά κέντρα και στον περίγυρο αυτών.

Η ΖΩΗ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ

Στο μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας, αυτό που με μια λέξη χαρακτηρίζουμε επαρχία, υπάρχουν λίγες ευκαιρίες εργασίας, πολλές από τις υπάρχουσες ευκαιρίες εργασίας βρίσκονται στον τουρισμό ή στον αγροτικό τομέα. Το επίπεδο των παροχών περίθαλψης είναι συχνά περιορισμένο με σημαντική έλλειψη γιατρών σε πολλές ειδικότητες και ύπαρξη οργανωμένων νοσοκομείων σε λίγα μόνο αστικά κέντρα της επαρχίας. Η εκπαίδευση κυμαίνεται σε ικανοποιητικό επίπεδο μόνο σε συγκεκριμένο αριθμό αστικών κέντρων της επαρχίας και σε μεσαίου μεγέθους πόλεις ενώ όσο απομακρυνόμαστε από αυτά η παροχή εκπαίδευσης είναι θλιβερή. Σε αντίθεση με τα αστικά κέντρα η ζωή κινείται πιο αργά και πιο ανθρώπινα στην επαρχία σε ένα περιβάλλον που είναι σημαντικά καλύτερο για την υγεία του ανθρώπου.

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ

Ο τελικός στόχος είναι, εντός μιας 20ετίας, 1.000.000 άνθρωποι να μετακινηθούν από τα μεγάλα αστικά κέντρα, κυρίως από την Αττική, προς την επαρχία. Είναι προφανές ότι ένας τέτοιος στόχος είναι μακροπρόθεσμος και απαιτεί μεγάλες επενδύσεις από την Πολιτεία, οργανωμένο σχέδιο δράσης, δέσμευση των μεγάλων Πολιτικών δυνάμεων, συνεχή παρακολούθηση της εξέλιξης του σχεδίου, προώθηση του σχεδίου και των πλεονεκτημάτων του στο ευρύ κοινό και άλλα.

Η πρώτη εφαρμογή του σχεδίου θα γίνει πιλοτικά σε μια περιοχή. Στόχος είναι να μετακινηθούν σε αυτή την περιοχή 3.000 ως 5.000 άνθρωποι. Από τα συμπεράσματα που θα αντληθούν από την πιλοτική εφαρμογή του σχεδίου θα προσαρμοστεί το σχέδιο ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ και στην συνέχεια θα επεκταθεί μαζικότερα και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

ΤΑ ΠΡΟΣΔΟΚΟΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ

Άμεση μείωση της ανεργίας στις αστικές περιοχές, αύξηση αγροτικής παραγωγής, αύξηση εξαγωγών (αν το προϊόν της αγροτικής παραγωγής έχει εξαγωγική κατεύθυνση) ή μείωση εισαγωγών (αν το προϊόν υποκαθιστά εισαγωγές), αναζωογόνηση της επαρχίας, αύξηση αμοιβών στους εργαζόμενους που μένουν πίσω στις πόλεις (λόγω μείωσης της προσφοράς εργασίας από την αποχώρηση εκατοντάδων χιλιάδων προς την επαρχία), μείωση υπογεννητικότητας λόγω μείωση του κόστους διαβίωσης και αύξησης του επιπέδου ποιότητας της ζωής.

ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΘΟΥΝ

ΠΑΡΟΧΕΣ ΥΓΕΙΑΣ

Κανείς δεν θα ρισκάρει να μετακινηθεί σε μια περιοχή όπου οι παροχές Δημόσιας Υγείας είναι περιορισμένες ή ανύπαρκτες. Συνεπώς η Πολιτεία θα επενδύσει στις απαραίτητες υποδομές στην Πιλοτική περιοχή ώστε να παρέχει, σε όλους όσους σταδιακά μετακινούνται εκεί, Νοσοκομειακή περίθαλψη, πρωτοβάθμια περίθαλψη, ασθενοφόρα και ότι άλλο χρειάζεται για να είναι σίγουροι οι άνθρωποι ότι δεν κινδυνεύει η ζωή τους και η ζωή της οικογένειάς τους από έλλειψη περίθαλψης.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η Πολιτεία θα εξασφαλίσει ότι θα υπάρχουν κτιριακά συγκροτήματα και εκπαιδευτικό προσωπικό ικανά να παράσχουν υπηρεσίες εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου στους νέους (και στους υφιστάμενους φυσικά) κατοίκους της Πιλοτικής περιοχής.

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

Η Πολιτεία θα εξασφαλίσει ότι θα υπάρχουν αθλητικές εγκαταστάσεις προς πλήρη εξυπηρέτηση των κατοίκων της Πιλοτικής περιοχής.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Το θέμα της ασφάλειας είναι σημαντικό και για τον σκοπό αυτό θα οργανωθεί από την αρχή η αστυνομική κάλυψη της Πιλοτικής περιοχής ώστε να υπάρχει διάχυτο το αίσθημα της ασφάλειας σε όλους τους κατοίκους.

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Με βάση τον σχεδιασμό θα κατασκευαστούν όλες οι απαραίτητες υποδομές όπως δρόμοι, αποχέτευση, κέντρο διαχείρισης απορριμμάτων και ανακύκλωσης κ.λπ. Αυτονόητο είναι ότι οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές της Πιλοτικής περιοχής θα πρέπει να είναι κορυφαίας ποιότητας (τηλέφωνα, διαδίκτυο).

ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ

Ένα από τα σοβαρότερα θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι το θέμα της διαμονής των νέων κατοίκων. Η παροχή στέγης σε μεγάλο αριθμό νέων κατοίκων από τις υφιστάμενες υποδομές είναι ουτοπία. Οι τιμές στέγασης θα εκτοξευτούν (προσφορά-ζήτηση) και η διαμονή θα καταστεί ασύμφορη. Συνεπώς στο σχέδιο ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ περιλαμβάνεται η δημιουργία συγκροτημάτων κατοικίας στην Πιλοτική περιοχή που θα διατεθούν προς αγορά ή ενοικίαση στους νέους κατοίκους. Οι νέες κατοικίες θα δομηθούν σε εκτάσεις του Δημοσίου ή σε εκτάσεις που θα απαλλοτριωθούν με ταχύτατες διαδικασίες. Η χρηματοδότηση θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ, και θα αποπληρωθεί μέσω του χαμηλού ενοικίου που θα καταβάλουν οι χρήστες.

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Η Πολιτεία θα σχεδιάσει την Τοπική Οικονομία της Πιλοτικής περιοχής με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει πλειάδα ευκαιριών στους νέους κατοίκους (και στους υφιστάμενους φυσικά). Θα παρασχεθούν σημαντικά κίνητρα για να δημιουργηθούν τοπικές επιχειρήσεις που θα εκμεταλλευτούν πλήρως τις δυνατότητες της Πιλοτικής περιοχής.

Προφανώς η προσοχή θα δοθεί σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Με πρωτεύουσες την Αγροτική, την Κτηνοτροφική παραγωγή και τον Τουρισμό αλλά και κάθε μορφή επιχειρηματικότηατς που μπορεί να αναπτυχθεί τοπικά. Επίσης θα δοθεί βάρος σε παροχή υπηρεσιών από απόσταση και σε ότι άλλο μπορεί να αναπτυχθεί υγιώς στην Πιλοτική περιοχή.

Η Πολιτεία θα προσφέρει ισχυρά οικονομικά κίνητρα για την δημιουργία νέων επιχειρήσεων, φοροαπαλλαγές, εκπαίδευση στα αντικείμενα σε όσους θέλουν να μετακινηθούν αλλά δεν έχουν σχετική γνώση του αντικειμένου, παροχή κάθε μορφής υποστήριξης για την εύρυθμη μετακίνηση – εγκατάσταση στην Πιλοτική περιοχή.

Ταυτόχρονα θα δικτυώσει τις επιχειρήσεις (υφιστάμενες ή καινούριες) της Πιλοτικής περιοχής με εργαζόμενους που επιθυμούν να εργαστούν σε αυτές (πάντα με την λογική της μετακίνησης από τα αστικά κέντρα).

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ο αγροτικός και ο κτηνοτροφικός τομέας θα έχει πρωτεύουσα θέση καθώς ενδείκνυται ως παραγωγικός τομέας στην Επαρχία ενώ ταυτόχρονα η Ελλάδα έχει μέγιστη ανάγκη για την αύξηση της αγροτικής παραγωγής της.

Αρχικά θα παρασχεθεί ταχύρρυθμη εκπαίδευση, ανάλογα με τις επιλογές αυτών που θέλουν να μετακινηθούν, που θα περιλαμβάνει το βασικό αντικείμενο (πχ κτηνοτροφική μονάδα), την οικονομική διαχείριση, την εμπορική πολιτική κ.λπ. Η κατεύθυνση των παραγωγικών επενδύσεων θα συσχετισθεί με τις δυνατότητες της Πιλοτικής περιοχής, δηλαδή τι καλλιέργειες μπορούν να γίνουν, τί κτηνοτροφικές μονάδες αξίζουν να γίνουν κ.λπ. Φυσικά οι επιστήμονες σχετικών αντικειμένων θα έχουν θετική μοριοδότηση.

Θα παρασχεθούν οικονομικά κίνητρα (επιδοτήσεις) για την δημιουργία μονάδων σημαντικού μεγέθους (εγκαταστάσεις, εργατικό κόστος, ζωικό κεφάλαιο – φυτά κ.λπ.).

Θα οργανωθεί τοπική υποστήριξη ώστε να βρεθούν οι κατάλληλες εκτάσεις για την παραγωγική μονάδα. Με δεδομένες τις δυσκολίες που γνωρίζουμε στην συγκέντρωση μεγάλων κομματιών γης θα νομοθετηθούν κίνητρα ή αντικίνητρα ώστε να επιτευχθεί η αξιοποίηση της γης που σήμερα δεν εκμεταλλεύεται.

Για την εμπορική εκμετάλλευση ενός μικρού κομματιού γης υπάρχουν πολλές αδυναμίες (που σίγουρα οι ειδικοί γνωρίζουν άριστα), αδυναμίες που στέκονται εμπόδιο στην μεγιστοποίηση της εκμετάλλευσης του αγροτικού προϊόντος. Από την άλλη υπάρχουν πολλοί ιδιοκτήτες χωραφιών, κάτοικοι χωριών, που είναι μεγάλοι σε ηλικία και οι οποίοι πλέον δεν τα εκμεταλλεύονται. Και τέλος υπάρχουν άφθονα κομμάτια γης, μικρής έκτασης, από ιδιοκτήτες που για ποικίλους λόγους δεν τα εκμεταλλεύονται. Ανάμεσα στους λόγους που δεν τα εκμεταλλεύονται είναι γιατί δεν ξέρουν τι να τα κάνουν, γιατί δεν μπορούν να τα καλλιεργήσουν οι ίδιοι, γιατί είναι κληρονομιές με πολλούς κληρονόμους που δεν έχουν συνεννόηση κλπ.

Θα οργανωθεί η παροχή υπηρεσιών στην Πιλοτική περιοχή προς δωρεάν ή με εξαιρετικά χαμηλό κόστος υποστήριξη των παραγωγικών μονάδων. Όπως γεωπόνοι, οικονομικοί σύμβουλοι κ.λπ. Η κεντρική διεύθυνση θα παρέχει δωρεάν ή με εξαιρετικά χαμηλό κόστος σε όλη την περιοχή εξοπλισμό Κοινής χρήσης με μεγάλες δυνατότητες, πχ σύγχρονα τρακτέρ, ψεκαστικά, φορτηγά για μετακίνηση ζωικού κεφαλαίου κ.λπ.

Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στην οργάνωση της παραγωγής της Πιλοτικής περιοχής ώστε να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας στον τομέα των πωλήσεων. Αποφεύγοντας αποτυχημένα μοντέλα του παρελθόντος θα οργανωθούν αποτελεσματικές δομές προώθησης των πωλήσεων των προϊόντων της Πιλοτικής περιοχής, ώστε ο κύκλος υποστήριξης να ολοκληρώνεται έως και την πώληση.

Από την κεντρική διεύθυνση θα προμηθεύονται κεντρικά σπόρους και φυτοφάρμακα οι παραγωγοί σε προνομιακές τιμές, θα ασχολούνται με όλες τις διαδικασίες σχετικά με τις επιδοτήσεις για λογαριασμό των παραγωγών, θα διαπραγματεύονται κεντρικά την χρηματοδότηση της καλλιέργειας (για λογαριασμό των εκμεταλλευτών) καθώς και την πώληση των προϊόντων, αφού είναι σε θέση να έχουν καλύτερη διαπραγματευτική δυνατότητα από ότι ο μικροϊδιοκτήτης μόνος του. Στόχος θα είναι η προσυμφωνία πώλησης των αγροτικών προϊόντων πριν την έναρξη της παραγωγής. Έχοντας στην διαχείριση τους χιλιάδες στρέμματα σε διάφορες περιοχές έχουν την δυνατότητα να κατευθύνουν την παραγωγή ανάλογα με τις συμφωνίες που θα επιτύχουν, εξασφαλίζοντας το μέγιστο εισόδημα για κάθε καλλιέργεια, συντονίζουν την τυποποίηση των προϊόντων

ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ

Σε περιοχές που ενδείκνυται θα δοθούν κίνητρα για την δημιουργία μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας με στόχο τον πενταπλασιασμός της παραγωγής ψαριών (ιχθυοκαλλιέργεια). Η προσπάθεια θα υποστηριχθεί με απαραίτητη δημόσια επένδυση στην άμεση διάθεσή τους στις παγκόσμιες αγορές με καθημερινές αεροπορικές συνδέσεις προς βασικές αγορές του κόσμου, αποκλειστικά για την μεταφορά ψαριών.

ΑΛΛΑΓΗ ΔΟΜΗΣ ΣΤΗΝ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ

Το σχέδιο ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ περιλαμβάνει και την νησιωτική χώρα με στόχο την μόνιμη μετακίνηση πληθυσμού από τα αστικά κέντρα στα νησιά. Αναλόγως πρέπει να εξασφαλιστούν οι υποδομές κ.λπ.

Η Ελλάδα έχει μοναδική ιδιαιτερότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το γεγονός ότι μεγάλο μέρος της είναι νησιωτική χώρα. Στόχος είναι η αύξηση του μονίμου πληθυσμού στα νησιά μας καθώς και η αύξηση του τουριστικού προϊόντος.

Κάνουμε νέο σχεδιασμό των δρομολογίων με κεντρικό στόχο: καθημερινή επικοινωνία όλων των νησιών μας με τον Πειραιά. Το μοντέλο των αεροπορικών συνδέσεων γίνεται ο οδηγός.

Θα σχεδιαστούν 3-4 βασικοί συγκοινωνιακοί άξονες με αφετηρία τον Πειραιά και κατάληξη (χωρίς ενδιάμεση στάση) την Κρήτη (ο πρώτος άξονας), την Ρόδο (ο δεύτερος άξονας), την Μυτιλήνη (ο τρίτος άξονας) και την Σύρο (ή εναλλακτικά Πάρο ή Νάξο) (ο τέταρτος άξονας).

Οι άξονες αυτοί θα έχουν καθημερινά τουλάχιστον 4 δρομολόγια από και προς Πειραιά και μεγάλης χωρητικότητας πλοία. Επαναλαμβάνουμε ότι το δρομολόγιο δεν θα έχει καμία ενδιάμεση στάση. Το καλοκαίρι είναι αυτονόητο ότι τα δρομολόγια θα είναι αυξημένα.

Το σημαντικό μέρος του νέου δικτύου θα είναι τα περιφερειακά δρομολόγια από τα τέσσερα βασικά λιμάνια προς όλα τα υπόλοιπα νησιά της χώρας. Θα οργανωθούν δρομολόγια, πχ από την Σύρο προς όλα τα περιφερειακά της νησιά, με συχνότητα τουλάχιστον 2 φορές την ημέρα. Τα δρομολόγια θα είναι όλα συντονισμένα μεταξύ τους ώστε να εκμεταλλεύονται πλήρως τους χρόνους των κεντρικών δρομολογίων από και προς τον Πειραιά. Κατά συνέπεια ο κάτοικος της Σίκινου θα έχει εξασφαλισμένη επικοινωνία με το κέντρο της χώρας, σε όλη την διάρκεια του έτους, σε καθημερινή βάση. Ο κάτοικος στην Δονούσα θα έχει σαν δεδομένο ότι θα λάβει προμήθειες καθημερινά και ότι αν έχει ανάγκη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης θα λάβει την καλύτερη σε πολύ λίγες ώρες.

Είναι βέβαια δεδομένο ότι ο καιρός μερικές έως πολλές φορές χαλάει τα σχέδια των τακτικών δρομολογίων. Μια ριζοσπαστική πρόταση δεν θα δίσταζε να κάνει χρήση πολεμικών πλοίων σαν συμπλήρωμα της αλυσίδας, στις περιπτώσεις που ο καιρός θα κάνει τα δικά του «κόλπα». Επαναλαμβάνουμε ότι η βασική αρχή του σχεδιασμού είναι κάθε μέρα να μπορεί ο κάτοικος σε οποιοδήποτε νησί της χώρας να ταξιδέψει και να βρεθεί στο λιμάνι του Πειραιά ή της Θεσσαλονίκης (ανάλογα το που βρίσκεται).

Σημείο κλειδί στην όλη προσπάθεια είναι η απαίτηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση σε μέγιστη συμβολή στην επικοινωνία ανάμεσα στα νησιά της χώρας. Η συμβολή αυτή δεν είναι άλλη από σημαντικές επιδοτήσεις και για την αγορά πλοίων αλλά ιδίως για την επιδότηση των καυσίμων.

Άλλο σημείο κλειδί είναι 1) η εξασφάλιση ενεργειακής αυτονομίας σε κάθε νησί με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ειδικά ενέργεια από το κύμα που τόσο πλούσια παρέχουν οι ελληνικές θάλασσες και 2) η εξασφάλιση άριστων τηλεπικοινωνιακών υποδομών, ιδίως δορυφορικών τηλεφωνικών συνδέσεων.

Το παραπάνω σχέδιο και η επίτευξη του βασικού στόχου θα ωθήσει σημαντικό αριθμό κατοίκων των αστικών κέντρων να μετοικήσουν μόνιμα στα νησιά μας και ιδίως σε νησιά που σήμερα είτε δεν κατοικούνται, είτε κατοικούνται 3-5 μήνες το χρόνο και μετά ερημώνουν. Θα ωθήσει πολύ περισσότερους Έλληνες και ξένους να επενδύσουν σε τουριστικές εγκαταστάσεις σε νησιά ή βραχονησίδες που δεν είναι κορεσμένες τουριστικά και να πολλαπλασιάσει το τουριστικό αποτέλεσμα της χώρας. Θα ωθήσει πολλούς να επενδύσουν και σε άλλα προϊόντα (πχ παραδοσιακά προϊόντα κ.λπ.) αφού πλέον η υπόθεση «προώθηση» των προϊόντων τους στην αγορά θα αποτελεί λυμένο ζήτημα. Και βέβαια με δεδομένη την παροχή υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας υψηλού επιπέδου σε κάθε κάτοικο του νησιού, η εργασία των κατοίκων δεν θα περιοριστεί μονάχα στον τουρισμό αλλά και σε κάθε άλλη εργασία που μπορεί να παρασχεθεί εξ αποστάσεως.

Συναίνεση GDPR σε Cookie με το Real Cookie Banner