ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟΧΟΥ – ΟΜΑΔΕΣ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ

Μια ομάδα λογοδοσίας είναι μια ομάδα ανθρώπων που μοιράζονται τους στόχους τους με άλλα μέλη. Τα μέλη του ομίλου μπορούν να συναντηθούν είτε αυτοπροσώπως είτε μέσω διαδικτύου. Κάθε μέλος αναφέρει την πρόοδό του σε ένα συμφωνημένο χρόνο (μπορεί να είναι εβδομαδιαία, διμηνιαία ή μηνιαία) και αναλαμβάνει την ευθύνη για την πρόοδο στους στόχους του. Οι ομάδες λογοδοσίας είναι εξαιρετικές για να σας βοηθήσουν να εστιάσετε στους στόχους σας. Ωστόσο, δεν είναι όλες οι ομάδες λογοδοσίας επιτυχείς. Γιατί; Επειδή η συνοχή και η δέσμευση είναι καθοριστικής σημασίας.

Αυτός ο τύπος ομάδας μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευεργετικός, καθώς όλοι οι συμμετέχοντες είναι πιθανό να περάσουν από μια παρόμοια μάχη και να κατανοήσουν τα πρακτικά επάνω και κάτω του επιχειρηματικού πνεύματος.

Είναι συνεχώς αυξανόμενη η λίστα των υποχρεώσεών σας, ανεξάρτητα από το πόσο καλές είναι οι προθέσεις σας; Η Ομάδα Λογοδοσίας ίσως να είναι μια καλή λύση για εσάς.

Η Ομάδα Λογοδοσίας δίνει την δυνατότητα να ανακατέψει το μέλος τις δικές του σκέψεις, δυνάμεις, προοπτικές, υπόβαθρο, εμπειρίες, με τα υπόλοιπα μέλη και να βρει λύσεις ή καλύτερες ιδέες. Αν μάλιστα υπάρχει ανάγκη για μια δεξιότητα που το ένα μέλος δεν κατέχει, είτε κάποιος απευθείας από την ομάδα σας θα ξέρει πώς να κάνει αυτό που θέλετε, είτε θα γνωρίζουν κάποιον άλλον που μπορεί να το κάνει.

ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟΧΟΥ – ΟΜΑΔΕΣ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ

Οι ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟΧΟΥ – ΟΜΑΔΕΣ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ δεν είναι:

  • Ομαδική εξάσκηση – Δεν είναι μια ομάδα όπου ένας προπονητής απαντά στα προβλήματα κάθε μέλους, αλλά είναι μια ομάδα όπου κάθε μέλος υποστηρίζει τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας να πετύχουν τους στόχους τους και να απαντήσουν σε προβληματισμούς τους.
  • Μια τάξη – Τα μέλη μπορούν να αποφασίσουν να προσκαλέσουν έναν εκπαιδευτή ή έναν άλλον ομιλητή αλλά η ομάδα δεν είναι τάξη με έναν δάσκαλο που διδάσκει τους μαθητές.
  • Μια ομάδα δικτύωσης – Υπάρχουν πολύ περισσότερα πράγματα στην ατζέντα της Ομάδας από την ανταλλαγή γνωριμιών. Η ομάδα είναι προσανατολισμένη στο στόχο και εργάζεται προς μια κοινή ατζέντα.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΜΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ;

Η λογοδοσία έχει σημαντική επίδραση στην επίτευξη των στόχων σας. Σύμφωνα με μελέτες οι άνθρωποι έχουν 65% περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουν τους στόχους τους όταν τους έχουν μοιραστεί με κάποιον άλλο. Ακόμα καλύτερα, οι άνθρωποι είναι κατά 95% πιο πιθανό να επιτύχουν τους στόχους τους όταν τους μοιράζονται με μια ομάδα και συναντιούνται τακτικά για να τους αναθεωρήσουν.

Ο επιχειρηματίας είναι μια μοναχική εργασία. Αγωνίζεται σκληρά για να μετέχει, θέτει στόχους, τους πετυχαίνει ή δεν τους πετυχαίνει. Πάντα όμως έχει απορίες και πολλές φορές αυτές μένουν αναπάντητες.

  • Λαμβάνω σωστές αποφάσεις;
  • Είναι αυτός ο γρηγορότερος τρόπος να επιτευχθεί αυτό που θέλω;
  • Πότε θα μπορέσω να εφαρμόσω τις ιδέες μου;
  • Ενδιαφέρεται το «ακροατήριό» μου για το τι μπορώ να προσφέρω;

ΠΩΣ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ

Βήμα 1:  ΠΟΙΟΣ

Δημιουργήστε μια λίστα με όσους θέλετε να έχετε στην ομάδα σας. Εάν μπορείτε, βεβαιωθείτε ότι έχουν αυτές τις ιδιότητες:

  • Παρόμοιο κίνητρο και δέσμευση
  • Διαφορετικές δεξιότητες
  • Ικανότητα Επίλυσης προβλημάτων

Χρήσιμες συμβουλές από «παλιοσειρές» είναι:

  • Όλοι στην ομάδα θα πρέπει είτε να είναι όλοι από τον ίδιο Κλάδο είτε όλοι από τελείως διαφορετικό Κλάδο- αλλά όμως να εξακολουθούν να έχουν τις ίδιες «αξίες».
  • Τα μέλη της Ομάδας πρέπει να έχουν αντίστοιχα επίπεδα φιλοδοξίας και κινήτρων.
  • Εξισορροπημένη δέσμευση και δράση για τον καθορισμό των στόχων είναι επίσης εξαιρετικά σημαντική

Όσον αφορά τον αριθμό των συμμετεχόντων οπουδήποτε από 3 έως 6 είναι ένας καλός αριθμός.

Επιλέγοντας μέλη για την Ομάδα θα πρέπει να σκεφθείτε τα ακόλουθα:

Μέλη Με παρόμοια συμφέροντα

Δεν είναι απαραίτητο να είναι μέσα στον ίδιο κλάδο, αλλά είναι σημαντικό να έχετε τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για το θέμα σας, καθώς και την επιτυχία και την επίτευξη στόχων. Αυτό θα σας βοηθήσει να κρατήσετε το περιεχόμενό σας σχετικό και ενδιαφέρον, το οποίο με τη σειρά του, θα κρατήσει τα μέλη σας αφοσιωμένα και την αυξανόμενη συμμετοχή σας.

Μέλη Με παρόμοια επίπεδα επιτυχίας

Φέρνοντας ως μέλη ανθρώπους που έχουν παρόμοια επίπεδα επιτυχίας βοηθάει την ομάδα σας να κινείται σε μια θετική κατεύθυνση.

Μέλη υποστηρικτικοί

Το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι άνθρωποι που θέλουν μόνο να βοηθήσουν τον εαυτό τους και δεν είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν. Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη της συμμετοχής σε μια ομάδα Λογοδοσίας είναι το υποστηρικτικό περιβάλλον που έρχεται με τη συνεργασία.

Μέλη πρόθυμα να δεσμευτούν

Αυτό πάει μαζί με την υποστήριξη. Βρείτε ανθρώπους που θα έχουν συνέπεια και πραγματικά δεσμεύονται να κάνουν έργο.

Μέλη με διαφορετικές ικανότητες

Έτσι επιλέγετε μέλη, φροντίστε ότι ο καθένας μπορεί να φέρει ένα μοναδικό σύνολο δεξιοτήτων και να καλύψει έναν εξειδικευμένο ρόλο στην ομάδα σας. Δεν χρειάζεται να είναι πολύ ​​διαφορετικές ικανότητες αλλά θα πρέπει να είναι αρκετά διαφορετικές ώστε τα μέλη της ομάδας να αμφισβητούν το ένα το άλλο για να καινοτομούν και να σκέφτονται με νέους τρόπους.

Μέλη καλοί στην επίλυση προβλημάτων

Σκεφτείτε ποιος θα βοηθήσει την ομάδα σας να βρει τις καλύτερες λύσεις. Οι υπεύθυνοι επίλυσης προβλημάτων είναι εκείνοι που θα σας βοηθήσουν να εντοπίσετε νέες ευκαιρίες, να σχεδιάσετε τα αποτελέσματα που αναζητάτε και να ξεπεράσετε τα εμπόδια σας, όλα αυτά παραμένοντας αντικειμενικοί.

Ορισμένες ερωτήσεις που χρησιμοποιεί ότι μπορείτε να ζητήσετε από τα μελλοντικά μέλη σας κατά τη διαδικασία της συνέντευξής είναι:

  • Ποιοι είναι οι τρεις μεγαλύτεροι στόχοι που θέλετε να επιτύχετε τους επόμενους έξι μήνες;
  • Πόσο θέλετε να κερδίσετε τους επόμενους 12 μήνες;
  • Πώς αισθάνεστε ότι αυτή η δυναμική και ισχυρή κοινότητα θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους σας;
  • Γιατί να σας δεχτούμε σε αυτή την ομάδα;

Βήμα 2: ΠΟΤΕ

Συμφωνείτε σχετικά με τη συχνότητα των συνεδριάσεων. Μπορεί να είναι μια φορά την εβδομάδα (πολύ για αρχή), μια φορά στις 15 μέρες, μια φορά τον μήνα. Ότι βολεύει την ομάδα και ικανοποιεί τις ανάγκες της.

Προτεινόμενη διάρκεια στις συναντήσεις είναι οι 2 ώρες, για παράδειγμα ώρα έναρξης 7μμ και λήξη στις 9μμ. Η συνάντηση χωρίζεται σε 15λεπτα και κάθε θέμα διαρκεί 1-2 15λεπτα.

Αν θέλει κάποιος να συναναστραφεί κοινωνικά με άλλα μέλη της ομάδας θα πρέπει να έρθει νωρίτερα ή να το κάνει μετά την συνάντηση.

Βήμα 3: ΠΟΥ

Οι συναντήσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν οπουδήποτε: στο σπίτι κάποιου, σε ένα καφέ, εστιατόριο, βιβλιοθήκη ή μέσω Skype.

Το σημαντικό είναι ότι μπορεί να επιλεχθούν μέλη στην Ομάδα που θα συμμετέχουν από απόσταση, μέσω διαδικτύου, αν βρίσκονται πολύ μακριά. Αυτό δίνει ευελιξία και εμπλουτίζει την ομάδα με μέλη που αλλιώς θα αδυνατούσαν να συμμετάσχουν.

Βήμα 4: ΤΡΟΠΟΣ

Ο σκοπός της ομάδας είναι κάθε μέλος της να θέτει τους δικούς του στόχους και να τους κυνηγάει έως την επόμενη συνάντηση. Για τον σκοπό αυτό θα χρειαστεί κάθε μέλος να έχει ένα φύλλο εργασίας, ένα φύλλο χαρτί, στο οποίο να μπορεί να παρακολουθεί την Στοχοθεσία.

Όπως και αν είναι το «τετράδιο» θυμηθείτε να αναρωτηθείτε:

  • «Γιατί θέλω αυτούς τους στόχους; Ποια είναι τα οφέλη που θέλω να δω;
  • «Ποια είναι τα απαραίτητα βήματα για την επίτευξη του στόχου μου;»

Δώστε στον εαυτό σας μια χρονολογική σειρά και όταν πάτε σπίτι, προγραμματίστε. Εάν δεν έχει προγραμματιστεί – δεν θα γίνει!

 

Στόχος των Ομάδων Στόχου – Ομάδων Λογοδοσίας είναι να θέσετε στόχους και να μείνετε υπόλογοι.

Αλλά εάν χάσετε ένα στόχο δεν χάθηκε ο κόσμος. Να επιστρέψετε και να συνεχίσετε. Ή να εξετάσετε και πάλι αν ο στόχος δεν είναι ακριβώς τόσο σημαντικός όσο αρχικά πιστεύατε ότι ήταν.

Δημιουργήστε μια ατζέντα κάθε συνάντησης. Για παράδειγμα, 2 λεπτά στην αρχή κάθε συνάντησης διαλογική συζήτηση, 8 τομείς συζήτησης και στο τέλος επιλογή μιας ημερομηνίας για την επόμενη συνάντηση.

Κατά τη διάρκεια του τομέα συζήτησης όπου συζητάμε τον στόχο ενός μέλους της ομάδας, θα αναφερθούμε στις ακόλουθες ερωτήσεις:

  • Ποια ήταν η δέσμευσή σας; Tο κάνατε;
  • Εάν όχι: Γιατί; Θα δεσμευθείτε για το ίδιο στην συνέχεια ή θα πρέπει να το διαμορφώσετε διαφορετικά;
  • Εάν ναι, μπόρεσε αυτή η ενέργεια να σας προχωρήσει μπροστά προς το στόχο σας;
  • Ποια είναι η νέα σας, ή η συνεχιζόμενη ή η αναθεωρημένη δέσμευσή σας (στόχος);
  • Ξεκινήστε με “Το επόμενο πιο σημαντικό βήμα στην επιχείρησή μου είναι _______.”

 

Ο τρόπος λειτουργίας κάθε Ομάδας Λογοδοσίας μπορεί να είναι διαφορετικός. Για παράδειγμα, σύντομη παρουσίαση στόχων και κατάστασης και στην συνέχεια συζήτηση παραγωγική ανάμεσα στα μέλη. Για παράδειγμα ένα μοντέλο μπορεί να είναι:

Συνάντηση σύντομη, ιδανικά 15-30 λεπτά, με τρεις γύρους.

  • Γύρος 1 – Κάθε μέλος περιγράφει με 3-5 λέξεις την τρέχουσα συναισθηματική του κατάσταση.
  • Γύρος 2 – Κάθε μέλος δηλώνει ποιος ήταν ο στόχος της περασμένης εβδομάδας, εάν το πέτυχαν ή όχι και αν χρειάζονται βοήθεια, σε 2 λεπτά ή λιγότερο. Άλλα μέλη μπορούν να προσφέρουν βοήθεια, αλλά θα πρέπει να συζητήσουν τις λεπτομέρειες μεταξύ των δύο μετά τη συνάντηση, όχι κατά τη διάρκεια.
  • Γύρος 3 – Κάθε μέλος δηλώνει το στόχο τους για την επόμενη εβδομάδα. Ως κλείσιμο, τα μέλη μπορούν να προσφέρουν την βοήθειά τους σε άλλα μέλη, εκτός της ομάδας, ή για να συζητήσουν οτιδήποτε άλλο.

Κρατήστε τις συναντήσεις σύντομες και ενθαρρύνετε τα μέλη να συζητούν ιδέες, προσφορές για βοήθεια και οτιδήποτε άλλο εκτός της ομάδας. Η ιδέα είναι ένα γρήγορο «check-in στην υπευθυνότητα» και πολύωρη ανάλυση των προβλημάτων ενός μέλους.

Σας προτείνουμε να δημιουργήσετε και να στείλετε μια ατζέντα στα μέλη σας πριν από κάθε συνάντηση, για να δώσετε στην ομάδα σας μια ενημέρωση για το τι θα συζητήσετε κατά τη διάρκεια της συνάντησης. Αυτό θα κρατήσει επίσης τη ροή της συνάντησης σας να κινείται σωστά, αφού όλοι οι συμμετέχοντες θα γνωρίζουν ποια θέματα πρέπει να καλύψετε πριν τελειώσετε τη συνάντηση.

Θυμηθείτε να γιορτάσετε τα επιτεύγματά σας!

6 συμβουλές για την επιτυχή λειτουργία της ομάδας λογοδοσίας σας

1) ΕΠΙΛΕΞΤΕ έναν ΣΤΟΧΟ που μπορείτε να επιτύχετε

Μην βάζετε τρελούς στόχους μόνο και μόνο για να εντυπωσιάσετε ή για να κάνετε τον εαυτό σας να προσπαθήσει για το αδύνατο. Το μόνο που θα κερδίσετε είναι απογοήτευση αν αποτύχετε. Ο στόχος σας πρέπει να είναι ρεαλιστικός.

SMART goals

  • S – Specific Συγκεκριμένος
  • M – Measurable Μετρήσιμος
  • A – Achievable Επιτεύξιμος
  • R – Relevant or Realistic Ρεαλιστικός
  • TTimeBound βασισμένος στον χρόνο
  • Βάλτε σαφώς καθορισμένους στόχους ~ Συγκεκριμένος
  • Ανακαλύψτε πότε έχετε επιτύχει το στόχο σας – κάθε βήμα – Μετρήσιμος
  • Ο στόχος θα πρέπει να είναι εφικτός ~ Επιτεύξιμος
  • Έχετε μια πρακτική ιδέα για το τι μπορεί να επιτευχθεί ~ Ρεαλιστικός
  • Δώστε στον εαυτό σας αρκετό χρόνο για να επιτύχετε τον στόχο σας ~ βασισμένος στον χρόνο

2) ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΙΟΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΣΑΣ

Ίσως είναι καλύτερο να το κρατήσετε απλό και να προσκαλέσετε ανθρώπους που βρίσκονται σε παρόμοια επιχείρηση με τη δική σας. Μην κάνετε το λάθος να προσκαλέσετε τους στενούς φίλους σας στην ομάδα σας. Προσκαλέστε άτομα που θα συνεισφέρουν στην ομάδα σας και θα σας δώσουν εποικοδομητική κριτική. Το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι να προσκαλέσετε άτομα στην ομάδα σας που δεν έχουν δεσμευτεί να εμφανίζονται ή να συμμετέχουν ενεργά στην ομάδα. Η ομάδα σας πρέπει να αποτελείται από όχι περισσότερα από 6-8 άτομα. Οι μικρότερες ομάδες τείνουν να είναι πιο εύχρηστες.

3) ΚΑΝΤΕ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕ ΚΑΝΟΝΕΣ

Θα πρέπει να ρυθμίσετε μερικούς κανόνες στην αρχή για να τους ακολουθήσουν όλοι. Αν θέλετε η ομάδα λογοδοσίας σας να πετύχει (όχι άλλο χάσιμο χρόνου και ενέργειας), πείτε στους ανθρώπους ποια είναι η πρόθεση για την ομάδα σας. Επίσης, ορίστε μια ώρα βολική για όλους στην ομάδα. Με αυτόν τον τρόπο, θα πρέπει να διευκολυνθεί ο καθένας να εμφανιστεί έγκαιρα. Εάν δεν μπορείτε να πραγματοποιήσετε μια συνάντηση για οποιοδήποτε λόγο, τότε ενημερώστε την ομάδα σας.

4) ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΣΤΟ ΝΑ ΞΑΝΑΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

Τα μέλη της ομάδας είναι εκεί για να ακούσουν, να σας βοηθήσουν και να σας δώσουν συμβουλές για να κατευθύνουν προς τη σωστή κατεύθυνση στην επιχείρησή σας. Πηγαίνετε με ανοιχτό μυαλό και να είστε ανοιχτοί σε προτάσεις. Να θυμάστε “Δεν ξέρετε ό,τι δεν ξέρετε”

5) ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΑΡΧΗΓΟ

Η ομάδα δεν μπορεί να τρέχει μόνη της. Κάποιος θα πρέπει να αναλάβει το ρόλο του διευκολυντή, του αρχηγού. Θα μπορούσε ο αρχηγός να εναλλάσσεται σε κάθε συνάντηση. Αυτό δίνει σε όλους την ευκαιρία να συμμετάσχουν, να ακουστούν και να οδηγήσουν την ομάδα.

Ο αρχηγός αρχίζει τη συνάντηση, ανακοινώνει την έναρξη των γύρων και διατηρεί το χρόνο. Η χρονομέτρηση είναι απαραίτητη. Ο αρχηγός πρέπει να υπενθυμίσει στα μέλη του το όριο των λεπτών για να μιλήσουν και να τους ζητήσει να συζητήσουν οτιδήποτε εκτός λογοδοσίας σε διαφορετική συζήτηση ή συνάντηση. Ο αρχηγός είναι επίσης υπεύθυνος για τον προγραμματισμό της επόμενης συνάντησης ή τηλεδιάσκεψης.

6) ΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΟΜΑΔΑ ΣΑΣ

Πού θα δημοσιεύσετε τους στόχους και τις ενημερώσεις σας; Οι συναντήσεις σας θα είναι προσωπικές ή μέσω διαδικτύου (πχ μέσω του zoom.us, με χρήση skype.com ή το Google Docs / Drive, με μια ιδιωτική ομάδα στο Facebook (χώρος για τα μέλη μας να γράφουν τους στόχους τους και να ενημερώνονται ο ένας τον άλλον για την πρόοδό τους. Επίσης ένας πολύ καλός χώρος για τα μέλη της ομάδας μας να μοιράζονται ιδέες για να βοηθούν ο ένας τον άλλον).

Ορισμένες ερωτήσεις που πρέπει να τεθούν στην ομάδα.

  • Ποιος είναι ο στόχος σας για την εβδομάδα;
  • Τι έχετε πετύχει από την τελευταία μας συνάντηση;
  • Τι θα ολοκληρώσετε πριν από την επόμενη συνάντηση;

Εάν επιλέξετε να συμμετάσχετε σε μια ομάδα λογοδοσίας, θα πρέπει να σέβεστε και να υποστηρίζετε την ομάδα σας. Βρείτε χρόνο για να διαβάσετε και να σχολιάσετε τις δημοσιεύσεις άλλων μελών. Μην φοβάστε να είστε ειλικρινείς για το τι χρειάζεστε βοήθεια στην επιχείρησή σας. Κάνουμε καλύτερα όταν βοηθούμε ο ένας τον άλλον.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
RSS
LinkedIn
Share